Utandıran Yardımlar mı Yoksa Yoksulluğumuzun Kanıtı mı?

Gazetelerde utandıran yardımlar diye başlık atıyorlar veya televizyonlarda eskilerinizi göndermeyin diyorlar. Depremzedelere yardım eden vatandaşlarımızdan kimin zengin, kimin ortahalli, kimin fakir olduğunu bilemem.
Ama ben halkımızın büyük bir yüreğe sahip olduğunu ve elinden gelenin en iyisini yaptığına inanıyorum.


Yardım eden insanların arasında fakir vatandaşlarımızında olduğunu unutuyorlar.

Fakir insanlarımız rutubetli evlerinde misafiri için sakladığı yedek battaniyesini, yorganını gönderiyor.

Çocuğunun zaten eskimiş olan ayakkabılarından bir iki tekini oraya yolluyorlar.


Evinde kullandığı havlunun başörtünün bir kaç tanesini oraya gönderiyor.

Veya çocuğunun bebekliğinden kalan atmaya kıyamadığı, ona gül kokulu yavrusunun bebekliğini hatırlatan battaniyesini, minik tulumlarını gönderiyor. Belki siz beğenmeyebilirsiniz ama o fakir insanın gözünde bu eşyalar çok kıymetli, yinede ihtiyaçları var diye yıllardır sakladığı atmaya kıyamadığı bu eşyalarını paylaşmaya çalışıyor.


Ne demek istiyorsunuz mümkünse fakirler maddi durumu olmayan insanlar yardım etmesin mi?


Bu insanların kendilerine bile almaya paraları yokken evindeki eşyasını paylaştığı için kendini kötü hissetmesini istiyorsunuz.


Aç tokun halinden anlamaz, bu gerçektir. Orada insanlar üşüyor diye eski yün-çul yorganının bir tanesini oraya gönderen güzel insanlarımızı yargılıyorsunuz gibime geliyor.


Zengin olan, yenisini almaya gücü yeten vatandaşlarımızın elbette yenisini alıp gönderdiğine eminim.


Ama atılan başlıklarda beni de utandıran şu gerçek varki, Türkiye de yaşayan insanlar tamamının durumunun çok iyi olduğunu zanneden zihniyetin durup bir düşünmesi lazım.


Bizim çok fakirimiz var arkadaşlar, hemde düşünemediğiniz kadar çok.


Ben depremde dışarıda kalan olsaydım, üzerime örttüğüm yorganın yeni eski, yırtık olmasını o kadar da çok düşünmezdim.

Birde fakirin gözünden bakmayı deneyin derim.

Güzarman

0 Kişi Yorum Yaptı :

Hürriyet